Veel gestelde vragen

FAQ

Vragen over de persoonlijke bespaarpagina van Bespaargemak.nl

 Ik heb nog een lopend contract, kan ik dan toch overstappen?

 Wat is het verdienmodel van Bespaargemak.nl?

 Is Bespaargemak.nl volledig onafhankelijk?

 Wat kost het om mee te doen met Bespaargemak.nl?

 Tot wanneer kan ik meedoen met Bespaargemak.nl?

 Wat is Bespaargemak.nl?

 Waarom Bespaargemak.nl?

 Wat is het doel van de persoonlijke bespaarpagina van Bespaargemak.nl?

 

Veelgestelde vragen

• Algemeen

o Waarom Bespaargemak.nl?

In de praktijk zijn de vele bespaar- en vergelijkingssites die er zijn ingewikkeld en ben je nog steeds uren bezig om de beste aanbieding te vinden. Bespaargemak.nl neemt je het zoekwerk uit handen en wij presenteren je de beste aanbieding.

o Wat is Bespaargemak.nl?

Bespaargemak.nl is een nieuw initiatief dat de wereld van vergelijken en besparen op zijn kop zet door daadwerkelijk de beste aanbieding te presenteren zonder inspanning voor u. Het enige wat u hoeft te doen is zich aanmelden. Bespaargemak.nl start met energie maar zal in de nabij toekomst ook andere producten bieden.

Hoe kan ik meedoen aan Bespaargemak.nl?

Iedereen kan zich geheel vrijblijvend aanmelden op de website Bespaargemak.nl, daar vul je jouw gegevens in en word je op de hoogte gehouden van alle ontwikkelingen en krijg je een vrijblijvend voorstel om op alle vaste lasten veel geld te gaan besparen variërend van energie, zorgverzekeringen, mobiele telefonie, alles-in-één (Internet, Bellen & TV), schade- en autoverzekeringen.

o Tot wanneer kan ik meedoen met Bespaargemak.nl?

Altijd, omdat wij niet uitsluitend werken met veilingen en doorlopend de beste aanbiedingen aan je presenteren via je persoonlijke bespaarpagina.

Kost het geld om mee te doen aan Bespaargemak.nl?

Alleen als je ons aanbod accepteert berekenen wij € 10,00 voor het zoeken naar de beste aanbieding voor jou. Andere partiien verdienen een kick-back fee of commissie die uiteraard is doorberekend in de prijs die jij betaalt. Bespaargemak.nl doet dat niet: Daarom hebben wij altijd de laagste prijs voor jou. Wij vragen slechts een vergoeding voor het werk dat we voor je doen, die je alleen betaalt als je op ons aanbod ingaat. Transparant hoe wij ons geld verdienen en zonder enig risico voor jou. Hierin is Bespaargemak.nl uniek!

o Als ik mij heb ingeschreven, moet ik dan ook ieder aanbod accepteren?

Nee, zeker niet! Het is iedereen vrij om wel of niet een aanbod te accepteren.

o Hoe weet ik hoeveel ik maximaal kan besparen bij Bespaargemak.nl?

Om een zo goed mogelijk en gedetailleerd aanbod te kunnen doen per product, hebben we een aantal relevante gegevens nodig. Denk hierbij bijvoorbeeld aan je energieverbruik (zoals het aantal kWh en m3 gas per jaar), dit kun je terugvinden op je jaaroverzicht van je energie leverancier.

o Is Bespaargemak.nl volledig onafhankelijk?

Jazeker, alle aanbieders mogen meedoen en de beste prijs voor de consument wordt uiteindelijk aangeboden aan de consument.

Wat is het verdienmodel van Bespaargemak.nl?

Anders dan alle aanbieders/ vergelijkers ontvangt Bespaargemak.nl geen vergoeding van de leverancier, daardoor houden wij de prijzen laag. Onze verdiensten zitten in de “bemiddelingsfee” van € 10,00 die je betaalt als je ons aanbod interessant genoeg vindt om het te accepteren. Dus: pas als je zeker weet dat ons aanbod je geld gaat besparen en je het aanbod accepteert ben je deze € 10,00 verschuldigd. Je hebt dan wel uren andere dingen kunnen doen die je anders kwijt was aan het vinden van de goedkoopste leverancier op vergelijkingssites. Bespaargemak.nl neemt je dat allemaal uit handen!

o Ik heb nog lopende contracten, kan Bespaargemak.nl dan toch een goed voorstel doen?

Ja, maar om jou de beste aanbieding te kunnen geven moet je wel je gegevens goed invullen.

o Kunnen alleen consumenten meedoen of ook MKB’ers?

Zowel consumenten als MKB’ers kunnen meedoen.

Energie

• Ik heb nog een lopend contract, kan ik wel overstappen?

Als de einddatum van jouw lopende contract niet verder dan 6 maanden in de toekomst ligt, kun je meedoen.

• Hoelang duurt een overstap van leverancier?

Over het algemeen duurt een overstap ongeveer een maand. Een en ander is afhankelijk van het moment waarop jouw nieuwe leverancier het zogenaamde switchverzoek indient bij jouw netbeheerder en natuurlijk van de gewenste overstapdatum.

• Wie zegt mijn huidige energieleverancier op?

De nieuwe energieleverancier zegt het huidige contract op.

• Kan ik overstappen als ik afgesloten ben?

Nee, je moet er eerst weer voor zorgen dat je aangesloten wordt en aan jouw eventuele verplichtingen voldoet.

• Hoe weet mijn nieuwe energieleverancier wanneer mijn huidige contract afloopt?

De energieleveranciers zijn aangesloten op het Contract Einde Register (CER). De energieleveranciers houden hier samen een databank bij met alle lopende energiecontracten. In de databank staat de einddatum, opzegtermijn en de verlengperiode.

• Wanneer gaat het nieuwe contract in?

Als jouw contract binnen 6 maanden afloopt, wordt jouw huidige energiecontract op einddatum overgenomen. Je wordt hierover schriftelijk op de hoogte gesteld. Het is mogelijk om de startdatum aan te passen als je toch wilt dat eerder geleverd wordt.

Als jouw contract over meer dan 6 maanden afloopt, wordt jouw huidige contract ontbonden en zal je zo snel mogelijk worden overgenomen door de winnende energieleverancier. Je wordt hierover schriftelijk op de hoogte gesteld.

• Kan het zo zijn dat ik zonder energie kom te zitten tijdens een overstap?

Nee, dit is niet mogelijk. Wanneer je je aanmeldt bij een nieuwe energieleverancier, dan regelen de energiebedrijven de rest. Geef wel tijdig jouw meterstanden door wanneer daarom gevraagd wordt.

• Ik weet mijn huidige energieleverancier niet, is dit erg?

Nee, dit is niet erg, de energieleveranciers zijn aangesloten op het landelijke Contract Einde Register (CER) en hier kunnen zij zien wie jouw huidige energieleverancier is.

• Wat moet ik invullen bij “mijn verbruik”?

Het jaarlijkse verbruik van de woning, dit kan je terug vinden op de jaarafrekening van jouw energieleverancier. Heb je dit niet? Geen probleem, laat dan de al ingevulde gegevens staan. Bij de uiteindelijke overstap zal dit in orde worden gemaakt.

• Ik heb stadsverwarming, kan ik alsnog mee doen?

Ja dit kan, maar alleen voor elektriciteit.

• Wanneer weet ik precies wat ik per maand ga betalen?

Zodra je al jouw gegevens hebt ingevuld en de bevestigingsmail van Bespaargemak.nl hebt ontvangen, krijg je binnen 10 werkdagen de bevestiging van de nieuwe energieleverancier. Je krijgt het exacte voorschotbedrag later te horen, na het doorgeven van de meterstanden. Dit is vrijwel gelijktijdig met aanvang van de levering. Het uiteindelijke voorschot kan hiervan afwijken, omdat er gerekend wordt met het standaard jaarverbruik, zoals opgegeven door je netbeerder.

• Hoe wordt mijn voorschotbedrag berekend?

De nieuwe energieleverancier kijkt naar het historisch verbruik op jouw adres. Mocht je net verhuisd zijn naar een nieuwe woning dan wordt er naar het verbruik van de vorige bewoners gekeken.

• Wat is een enkele meter?

Als je een enkele meter hebt, betekent dit dat je voor de elektriciteit dal/piek of nacht/dag hetzelfde tarief betaalt. Dit wordt vaak het normale tarief genoemd.

• Wat is een dubbele meter?

Als je een dubbele meter hebt, betekent dit dat je een dal/piek of een nacht/dag tarief hebt. Het piek/dag tarief, is over het algemeen hoger dan jouw dal/nacht tarief. Je betaalt hierdoor ’s nachts minder voor jouw energie dan overdag. De netwerkbeheerder in jouw eigen regio heeft de tijden bepaald wanneer het dal/nacht tarief ingaat; dit kan 21.00 uur zijn of 23.00 uur.

• Wat is een EAN-code?

De EAN code is een uniek getal wat op jouw gas- of elektriciteitsaansluiting is vermeld. Dit unieke getal bestaat uit 18 cijfers en is door de netbeheerder vastgesteld. Deze EAN-codes zijn nodig voor de communicatie tussen de netbeheerder en de energieleverancier. Het EAN-code kan je vinden op: www.eancodeboek.nl. Op deze website kan je ook zien wie jouw netbeheerder is.

• Wat zijn netwerkkosten?

Netwerkkosten zijn kosten die de energieleverancier namens de netbeheerder in rekening brengt. Deze kosten bestaan uit: kosten van de meetdienst en systeemdienst, vergoeding voor het transport van energie via het netwerk en voor de aansluiting op het netwerk van jouw lokale netwerkbeheerder.

• Moet ik de meterstanden opnemen als ik een nieuwe energieleverancier kies?

Ja, zodra het contract van de energieleverancier in gaat, stuurt de nieuwe energieleverancier een meterstandenkaart op. Via deze kaart kan je de nieuwe meterstanden doorgeven.

• Wanneer ontvang ik de bevestigingsbrief van de energieleverancier?

Nadat je jouw gegevens hebt ingevuld, ontvang je binnen 10 werkdagen de bevestiging van de nieuwe energieleverancier.

• Moet er iets aan mijn aansluiting en/of leidingen gebeuren?

Aan de aansluiting en leidingen hoeft niets te gebeuren. De nieuwe energieleverancier maakt gebruik van dezelfde aansluiting en leidingen.

• Waaruit bestaat mijn energierekening?

Op jouw energierekening staat het bedrag dat je verschuldigd bent aan jouw leverancier voor het gas en de elektriciteit die je verbruikt. Jouw energierekening bestaat uit leveringskosten, transportkosten en meterhuur, heffingen en belastingen. Alleen de leveringskosten zijn niet vastgesteld door de overheid, de overige kosten worden (jaarlijks) vastgesteld door de overheid. De leveringskosten zijn dan ook de kosten die sterk kunnen verschillen per leverancier en waarop je dus kunt besparen door de juiste leverancier te kiezen.

Deze website kan zonder voorafgaande toestemming of aankondiging, gewijzigd worden.