Download het gratis E-book: "Honderden euro's besparen op ál je vaste lasten"
Direct Toegang
X
Download het gratis E-book: "Honderden euro's besparen op ál je vaste lasten"
50% Complete
"Honderden euro's besparen op ál je vaste lasten"

Page content

Dienstverlening

Welke dienst levert Bespaargemak.nl

Bespaargemak.nl is een intelligente bespaarsite en heeft als doel elke Nederlandse consument een gemakkelijk platform te bieden om te besparen op zijn of haar vaste lasten.

Bespaargemak maakt gebruik van onafhankelijke vergelijkingsmodules van dataleverancier Komparu en aangesloten partners. Deze samenwerking betekent dat er dagelijkse updates plaatsvinden. Hierdoor hebben de vergelijkers in principe altijd (behoudens eventuele storingen) de meest actuele gegevens.

De kracht zit echter in de zelf ontwikkelde software rondom de vergelijker. Deze functionaliteit is ontwikkeld vanuit gebruikers ervaringen en eigen ervaring met het vergelijken van vaste lasten. Bespaargemak maakt het mogelijk razendsnel een volledig inzicht te krijgen in de huidige bestedingen aan vaste lasten en deze te gebruiken in de vergelijking om betere aanbiedingen te vinden.

De basis is een upload van internetbanking gevens naar bespaargemak.nl. Uiteraard via een beveiligde omgeving. lees hier meer over de veiligheidsmaatregelen van Bespaargemak.nl.

Daarnaast kunt u al uw contractinformatie op een plek administreren hetgeen u veel zoekwerk bespaart.

Waar verdient Bespaargemak.nl zijn geld mee?

De dienst van Bespaargemak.nl is gratis.

Als je besluit over te stappen naar een andere leverancier en via onze site doorklikt naar de website van die leverancier/aanbieder en een product koopt (verzekering afsluit of andere dienst aanschaft) kunnen wij een vergoeding van de leverancier ontvangen. Dit is echter niet altijd het geval, er zijn een aantal aanbieders die geen vergoeding geven. In tegenstelling tot enkele andere vergelijkingssites, die alleen de aanbieders tonen waarover zij een vergoeding ontvangen,  tonen wij alle resultaten van alle aanbieders, dus ook van die aanbieders die geen vergoeding geven. Wij hebben hiervoor gekozen omdat wij geloven dat we hiermee op de lange termijn de beste waarde bieden voor u als consument. Hier en daar zullen wij vergoedingen mislopen maar wij zijn ervan overtuigd dat wij op den duur met het bieden van een werkelijk totaaloverzicht van alle aanbieders aan het langste eind trekken.

Hoe wordt de vergelijking gemaakt?

De beschikbare online informatie en alle resultaten die voortkomen uit de vergelijkingsmodules van Bespaargemak.nl komen tot stand door onze gecontracteerde dataleverancier Komparu en de aangesloten aanbieders.

Wat verwachten wij van jou?

Om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn hebben we ook jouw volledige medewerking nodig. Dit betekent dat wij van jou verwachten dat je de juiste gegevens aan ons verstrekt. Dit is niet alleen voor ons van belang, maar ook voor jouw zoekresultaten. Daarnaast hebben consumenten een mededelingsplicht tegenover verzekeraars. Als blijkt dat je (opzettelijk) onjuiste informatie hebt verstrekt, kunnen verzekeraars overgaan tot het (deels) weigeren van de uitbetaling na schade.

Daarnaast is het belangrijk dat je eventuele wijzigingen in je persoonlijke situatie die van belang kunnen zijn voor je verzekering zo snel mogelijk bij de verzekeraar meldt. Denk hierbij aan een verhuizing of gezinsuitbreiding. Daarnaast is het van belang dat je een geldig e-mailadres doorgeeft. Op die manier kunnen we je goed op de hoogte houden van zaken die betrekking hebben op jouw verzekering.

Als laatste is het cruciaal dat je de gegevens van de door jou ontvangen stukken altijd controleert. Indien hier fouten of onvolledigheden in staan verwachten we van jou dat je deze zo spoedig mogelijk doorgeeft.

Klachtenprocedure

Klacht over de dienstverlening van  Bespaargemak.nl

Heb je een klacht over de dienstverlening van Bespaargemak.nl? mail dan naar info@bespaargemak.nl. Vervolgens zal er binnen enkele werkdagen telefonisch contact met je worden opgenomen. In dit gesprek wordt aangegeven hoeveel tijd er nodig is om jouw klacht op correcte wijze af te handelen.
Wanneer je ontevreden bent over de klachtenafhandeling van Bespaargemak.nl, kun je de klacht eventueel indienen bij het Kifid (Klachteninstituut Financiële Dienstverlening). Deze organisatie biedt bemiddeling bij (dreigende) conflicten met financiële dienstverleners.

Klacht over de dienstverlening van een verzekeraar

Wanneer je een klacht hebt over je verzekeraar is het verstandig om contact op te nemen met de verzekeraar zelf. Ook hier zal een medewerker de klacht zo spoedig mogelijk in behandeling nemen en contact met je opnemen. Wanneer je niet tevreden bent met deze klachtafhandeling kan je de klacht indienen bij het Kifid.

Kifid
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
Website: www.kifid.nl
E-mail: consumenten@kifid.nl
Tel.: 0900-3552248